1/24

VERS DES ORIGINES

 

2018/19

 

• • •

INSPIRATION

AU MILIEU DE TERRAINS VAGUES, DE HORS-ZONES DÉCLASSÉS, SURGISSENT LES VESTIGES D’ANCIENNES ACTIVITÉS HUMAINES, TRACES EN DÉCOMPOSITION (OU EN RECOMPOSITION) D’UN PASSÉ ACTIF ET PRODUCTIF RÉVOLU.

TELLES LES ICONES MORTES D’UNE CIVILISATION DISPARUE, TELS LES PUISSANTS EMBLÈMES D’UN CULTE RÉVOLU, TELS D’ANCIENS ROIS OU D’ANCIENNES REINES, TRÔNENT ENCORE, RÉSISTANTS AU TEMPS, LA BEAUTÉ SAUVAGE D’OBJETS, D’OUTILS, DE MACHINES OU DE BÂTIMENTS OFFRANT À LA NATURE ENVIRONNANTE LEURS FORMES ABANDONNÉES, LEURS MATIÈRES USÉES, ROUILLÉES ET LEURS COULEURS DÉLAVÉES. 

ICI LE TEMPS NE S’EST PAS ARRÊTÉ, BIEN AU CONTRAIRE, ET EN CONTINUANT SON ŒUVRE, OPÈRE DANS UN PASSAGE DE LA FORME À LA MATIÈRE UN RETOUR AUX SOURCES, UNE CONTINUATION VERS DES ORIGINES.

TRACES DES PASSAGES FURTIFS DES HOMME ET DE LEURS ACTIONS AVORTÉES, CES EMPREINTES APPARAISSENT COMME DES INTERMÉDIAIRES TÉMOINS DE LA RELATION QUE NOUE L’HOMME AVEC LUI-MÊME DANS SON RAPPORT AU TEMPS À LA VIE ET À LA PLACE QU’IL ACCORDE À LA NATURE. 

• • •

TRAVAIL

 

TRAVAIL SUR LA FORME, LA COULEUR, LA LIGNE, CES IMAGES RÉINTERPRÉTÉES, CES COULEURS ET CES LUMIÈRES RECRÉES, MISES EN SCÈNES, TENTENT DE RECOMPOSER DES HISTOIRES… 

• • •

SOURCES

LE VOYAGE, L'ÉVASION, LA NARRATION S’Y INVITENT, AINSI QUE DES RÉFÉRENCES COMME HOKUSAÏ, EDWARD HOPPER, HERGÉ, HUGO PRATT, JOHN FANTE, JACK LONDON… 

• • •

CAISSES BOIS SIMPLES OU DOUBLES / IMPRESSION JET D'ENCRE SUR CANSON RAG

• • •

TOWARD ORIGINS

 

2018/19

 

• • •

INSPIRATION

IN THE MIDDLE OF WASTELANDS , OUT OF DEGRADED AREAS, EMERGING RELICS OF PAST HUMAN ACTIVITIES, TRACED IN DECOMPOSITION (OR RECOMPOSITION) OF A LONG LOST ACTIVE AND PRODUCTIVE PAST. 

SUCH AS DEAD-ENDED CIVILISATIONS, POWERFUL EMBLEMS OF  HISTORICAL CULTS,  ANCIENT KINGS OR OLD QUEENS, STILL THRONED, RESISTANT TO TIME, THE WILD BEAUTY OF OBJECTS, TOOLS, MACHINES OR BUILDINGS OFFERED TO THEIR SURROUNDING NATURE, THEIR ABANDONED FORMS, THEIR WASTE MATERIALS, RUSTED AND BROWN COLORS.

HERE, TIME HAS NOT STOPPED, QUITE ON THE CONTRARY, AND CONTINUING IT’S WORK, OPERATES THROUGH A TRANSFORMATION OF FORM TO MATTER, RETURNING TO IT’S SOURCES, A CONTINUATION TOWARDS ORIGINS.

TRACES OF THE FURTIVE PASSAGES OF MAN AND HIS ABORTED ACTIONS, THESE FOOTPRINTS APPEAR AS INTERMEDIATE WITNESSES THAT TIE MAN WITH HIMSELF AND THE RELATIONSHIP HE HAS WITH TIME, WITH LIFE AND WITH THE PLACE THAT HE GIVES TO NATURE.

 

• • •

ARTWORK

WORKING ON SHAPE, COLOR, LINES, THESE REINTERPRETED  IMAGES, RECREATED LIGHTS AND COLORS, DIRECTING, ATTEMPT TO RECONSTRUCT STORIES...

• • •

SOURCES

TRAVEL, ESCAPE, STORY TELLING, AS WELL AS REFERENCES LIKE HOKUSAI, EDWARD HOPPER, HERGE, HUGO PRATT, JOHN FANTE, JACK LONDON ...

• • •

SINGLE OR DOUBLE WOODEN BOXES / INKJET PRINT ON CANSON RAG

• • •